2008. január 14., hétfő

Nincs annál jobb, mint könyvtárban blogolni...

Újra összeszedem a gondolataimat, de az előző két nap nagyon leszívta az agyamat, mondhatni nem csináltam semmit. Pénteken elmentem vizsgázni szociológiából, hármas lett. Délután beírattam a jegyet és ennek örömére felvettem a Szociológia II-t. Majd még aznap kivettem egy rakás könyvet (fele tanköny, plusz Az önző gén Richard Dawkinstól), elintéztem minden fontosat és igyekeztem fizikát tanulni, de inkább a molekuláris sejtbiológia, vagy valami más felé kacsintgattam, amíg arra nem eszméltem, hogy nem tanulok. Ez kb. Szombat estig tartott. A Szombatom annyiból állt, hogy megnéztem a Nem vénnek való vidék című filmet, Müller leechelt ezerrel valami Kandó Kálmán Főiskolás matekoktató videjót (ami egyébként nagyon is jó, magamfajta hülyéknek készült), aztán csak eljött a Vasárnap is.

Összeeszkábáltam egy működő gépet magamnak (ha már nincs notebook, hát legyen asztali PC). Nagyon élvezetes hallgatni a több, mint tíz éves HDD iszonyatos swapelését-kerregését, ahogyan küszködi át a byte-okat a gép. Végülis, egy Debian 4.0 feltornászása után (ami tökéletesen működött, csak a WLAN USB-dongle-t nem ismerte fel) áttértem egy Win98SE-re, ami egy kis noszogatás után vígan az WLAN-adta Internet részeként érezhette magát.

Kockáknak itt van a gép konfigja: Abit VL-6 alaplap, 600 Mhz Coppermine magos Intel CPU, 32 MB SDRAM, Nvidia GeForce MX-440-es videokártya, 4.3 GB-os Seagate Barracuda IV HDD, két Realtek RTL-8139 Ethernet-kártya, valamilyen hulladék C-Media hangkártya és egy USB-port (plusz még az, amit találok az albiban).

Most az egyetemi könyvtárban ülök, pangás van. Hajnali tízre voltam beíratni a számtechjegyemet, az viszont kettes lett. Felhívtam a Rock & Roll store-t, hogy kicsit módosítsak a rendelésen, ugyanis úgy volt megbeszélve, hogy két XL-es inget kértem (magamnak és LZ-nek), most elmondtam, hogy mégis egy XXL-es kellene az egyik XL-es helyett. Nem voltam elkésve a dologgal, ugyanis előzőleg is megmondta a csaj, hogy még az anyagot sem tudták beszerezni az U.S.A.-ból, szóval I'll stay tuned, majd küldenek egy e-mailt, hogy mi a helyzet a ruhákkal (az sem egy hónap múlva lesz, de ezt nem sürgetni kell). Voltam a DokumentumCenterben is (először nem akarta az igazat az MMC-cardreaderük), majd elmentem ennivalót venni a Tempóba, utána visszatértem az albiba, ahol iszonyatosan bezabáltam a megvett kajákat, utána pénzügyeket intéztem, majd újból visszatérve a DC-be kinyomtattam egy s két jófajta papírost (Müli kártyaolvasója jó szolgálatot tett). Mielőtt fejöttem volna a könyvtárba, elnéztem a honos tanszékre (Limnológia, aki nem tudná, itt van a könyvtárral szemben, N-épület), holnap lesz félfogadás, elkérem a jegyzőkönyveimet az infralabgyakra. Benéztem az egyetemi könyvesboltba is, hátha találok valami jó könyvet. Hát nem megvettem még két könyvet?! Az egyik a Szervetlen Kémia III. (ezzel megszereztem a Szervetlen Kémia-triológia összes kötetét) a másik pedig A színek kémiai eredete. Remélem a második könyv izgalmas esti olvasmányként fog szolgálni (igen, ennyire beteg és elborult vagyok, hogy ilyen könyvekkel szórakoztatom magam).

Kicsit elcsúsztattam a vizsgáimat, a következő 21-én lesz. Addigra meg is tudok tanulni (majdnem) mindent. Most fogom magam és visszamászok az albérletbe, valamikor este elnézek majd megint a DC-be és némi scannelés után elküldöm az illetékeseknek a PDF-es e-mailt. Tanulni kell, nem akarok sok első féléves tantárgyat a második félévre halasztani.

Helyzetjelentés a notebookomról: holnap lesz az a nap, amikor megbánják, hogy nem javították meg a gépemet.

2 megjegyzés:

Zoli írta...

Anomáliát érzek az erőben: ha USB-s WiFi dongót használsz, miért kell oda az a 2 hálókártya? Vagy mindegy, mi van benne, csak jól nézzen ki?

Biomernok írta...

Az volt a helyzet, hogy nem volt elég hosszú a LAN-kábel.

Most már beköltöztem a WLAN-router mellé, így már nem kell a dongó.